FANDOM

A Wall Jump (azaz falmászás) egy különleges falmászási mód. A lényege, hogy gyorsan feljuss egy platform függőleges szélén. Nem kötelező megtanulni, de nélküle sokkal többször kell a sámánra hagyatkoznod, hogy megszerezhesd a sajtot. A játék során rengetegszer rá leszel kényszerülve, hogy ezt használd, ha nem akarsz meghalni.

  • Megjegyzés: a bootcamp mapok többségét lehetetlen végigvinni wall jump alkalmazása nélkül.

Láván és jégen nem lehet wall jumpot használni, kivéve ha a jég meg van döntve. Néhány esetben gumi platfomokon is lehet használni, de ehhez különleges beállítások kellenek (a gumin).

Szerepe: nagy távolságok áthidalása (pl. van egy akkora szakadék, amit a földről nem lehet átugrani, de egy magasabb pontból ráugorva a föld sarkára kapsz akkora lendületet, hogy átjuss), vagy pedig csak a sebesség miatt is alkalmazhatod ezt az ugrást, hogy te légy az első.

Technika

Amikor az egér ugrik, akkor van egy olyan stádium, amikor emelkedik, meg egy olyan, amikor süllyed (esik). A lényeg, hogy úgy érkezz a kiszemelt függőleges felületre, hogy az egér már a süllyedő "lefelé eső" stádiumban van. Ilyenkor az egér elkezd a falnak futni és szépen lassan csúszik lefelé, ekkor tudsz ugrani még egyet. A második ugrás során rugaszkodj el a faltól, majd kanyarodj vissza a fal felé. Fontos, hogy ilyenkor is a lefelé eső stádiumban ugorj, mert az egér mert csak úgy tud ismét elrugaszkodni a faltól. Ezt az elrugaszkodást ismételgesd addig, amíg fel nem jutsz.

  • Amikor a fal tőled balra van: ezeket ismételgesd gyorsan: ++ .
  • Amikor a fal tőled balra van: ezeket ismételgesd gyorsan ++ .
  • Amikor beragadsz egy sarokba: Fuss a falnak aztán gyorsan ugorj (nem működik ha egy deszka, doboz, stb. akadályoz meg).
  • Fontos, hogy amikor megérinted a falat, még ne nyomd le rögtön a nyilat.

Ilyenkor gyakorlatilag félköröket írsz le a levegőben. A legfontosabb, hogy ess egy kicsit mielőtt hozzáérsz a falhoz. Ha ezt elrontod, lecsúszol a fal mentén, és kezdheted előről. A kulcs az időzítés: a lassú, egyenletes tempóval biztosan felérsz.

A Walljump gyakorlatilag egy régi glitch kihasználása, amit végül népszerűségének hála, bent hagytak a játékban a készítők.

  • Összefoglalva:
  1. Ess lefelé és a fal felé.
  2. Fordulj el a faltól.
  3. Ugorj.
  4. Ismételd.

Különleges padlók

Csokoládé

A csokoládé padlón ugyanolyan technikával felfelé haladni, mint fa padló esetén. Viszont azok számára, akik nem tudják alkalmazni a wall jumpot, létezik egy könnyebb technika, ami csak csokoládé padlón használható. Amikor nekifutsz a csokoládé falnak, tartsd lenyomva a   vagy gombot, és folyamatosan nyomogasd a gombot. Ez nem olyan gyors haladási mód, mint a wall jump, de éppolyan hatásos.

Ha eséskor nyomva tartod a It   vagy  gombot, fenn fogsz akadni a falon, ezáltal nem kell a fal legaljáról kezdeni a mászást.

Láva és Gumi

Ezeket többnyire bootcamp pályákon szokták használni. A talaj 'súrlódás' értéke három vagy annál több kell, hogy legyen, ahhoz hogy lehessen rajta falat mászni. Ekkor úgyanúgy alkalmazható rajtuk Wall Jump, mint az átlagos talajon. Mivel ezek a talajfajták képesek ellökni maguktól, a lehető legközelebbről kell rájuk ugrani.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki