FANDOM

Mélanie Christin, vagy ahogy a legtöbben online ismerik, Melibellule Meli, a Transformice társ-alkotója és vezető dizájnere. Tigrounette-vel ketten alapították meg az Atelier 801-et, aminek vezérigazgatói posztján Tiggel osztozik. A munkája ellenére a Transformice korai szakaszában az anonimitást választotta.

Transformice

Melibellule

Meli egérkarakterének első verziója.

Melibellule alkotta meg az összes grafikát és illusztrációt a játékhoz, beleértve a sámánt és egereket, az összes boltban található tárgyat, animációkat, sámánkellékeket, stb. Az öszes munkája vektorgrafika, mert a játék Flash alapú. A rajzoláshoz általában Wacom Intuos 4M-et vagy Wacom Bamboo 1-et használ, helyszíntől függően.

Érdekességek

  • Van egy macskája és imádja a kecskesajtot.
  • Valószínűleg ő válaszol a weboldalon küldött, angol nyelvű emailekre. Ilyenkor a név szekcióban általában a "Souris Grise", vagy "Gray Mouse" szerepel.
  • A név "Melibellule" a Mélanie beceneve (Meli), és a szitakötő franciául (Libellule) szavak összetétele.
  • Melibellule címe, a Fromadmin, is összetétel, a sajt "Fromage", és "admin" (az "adminisztrátor") szavakból.
  • Melibellule nem szeret sámán lenni a Transformiceban, általában 'jaj Istenem' vagy valami hasonlót mond, mielőtt ő következik.
  • Melibellule tud formákat rajzolni a játékban.
  • Meli Roubaix, Nord-Pas-de-Calaisban él, Franciaországban, a belga határ mellett.
  • Előzőleg az Ankama nevű cégnek dolgozott egy projekten, ami a DOFUS nevet viselte.
  • Szereti saját maga megjavítani a kocsiját.
  • Melibellule szereti megtartani az üres dobozokat, ami Tigrounette kissé zavarja.
  • Melibellule has a Transformer tablet on Android and an iPhone. She likes her iPhone better because she finds it more simple for her little head and doesn’t like fiddling with parameters, but her Android tablet is sturdy and lasts like forever, super useful when she needs to read hundreds of PDF pages. [3]
  • Melibellule graduated in sciences in high school, then went to a medical university in order to become a physiotherapist. It’s only during this first year of university that she realized it wasn’t what she really wanted to do, and since she was fiddling for a couple years with digital art, she tried a reconversion and went to an art school for two years.
    In this art school, they only worked with traditional mediums, and she self-taught herself everything about digital.
    She didn’t know she’d pursue an artistic career until she was 19, and she chose so because she started toying with photoshop at age 17 "or something" [4]
  • Melibellule's dad’s house is south of France [5]
  • Melibellule never worked in ordinary software development before she find videogame dev is cooler but it’s just her taste [6]
  • Tigrounette understands written English very well, and spoken English a bit less, but it gets hard for him when it comes to speaking/writing it himself, so either he asks Melibellule to translate his whole posts so it’s accurate, or he asks her for a word of vocabulary or two when the sentence is simple. [7]
  • Melibellule reads a lot of English and she thinks she’s getting close to getting completely fluent, and sometimes she even thinks in English and can’t type something in particular in French, but it’s not really weird or uncomfortable for her. [9]
  • Melibellule thinks EvilDaedalus' 2010 video, "Meet the mouse" is the best depiction of Transformice that was ever crafted, and she yet to encounter a video half as accurate as this one. She loves it to bits.
    They actually got inspired a lot by it to make the plan of the upcoming Transformice trailer that’s going to be displayed on the Steam page! [10]
  • When asked "WHEN ARE YOU GOING TO GET MARRIED MELIII?", she answered "When SOMEONE finally makes his demand I guess[11]

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki