FANDOM

Egér

A Transformice világában a játékosok (és néhány NJK) egerekként' jelennek meg'. Az elsődleges céljuk a sajt megszerzése és egérlyukba juttatása. Sajt gyűjtésével címeket szerezhetnek, létrehozhatnak egy törzset vagy pályát, törölhetik a megszerzett képességeiket vagy tárgyakat vehetnek a boltban.

Irányítás

A játékosok az egereket a WASD gombokkal, vagy nyílgombokkal mozgathatják (futás, ugrás, guggolás). Ezek kombinációval a falmászást és sarokmászást is lehet alkalmazni.

Viselkedés

A legtöbb egér feladata a sajt eljuttatása az egérlyukba amilyen gyorsan lehet, kikerülve az akadályokat, amelyek akár halálosak is lehetnek. A mohóbb egerek általában minél közelebb állnak a sámánhoz, hogy helyzeti előnyhöz jussanak, amint a sámán leteszi a következő tárgyat. Sok egér egy helyre csoportosulása gyakran eredményezi a sámán szerkezeteinek összeomlását. Ez sokszor az egerek halálához vagy elakadásához vezet, de más esetekben a haladást is segítheti.

Néhány játékos előszeretettel lök le másokat, ezzel elérhetetlenné téve a továbbjutáshoz szükséges szerkezeteket, hogy mások ne tudjanak célbaérni. Ezt trollkodásnak hívjuk. A hosszútávú trollkodás könnyen kivívhatja a játékosok utálatát, de általában a trollkodók mértéktartóak szoktak lenni. A trollsámánok gyakoribbak, és meglepően eredményesek. Az egereket általában a csevegőn keresztül irányítják a sámánok, de néha nyilakat is használnak. A legtöbb egérre jellemző a birkaszellem: oda mennek, ahová a tömeg nagyrésze, ezt mindig figyelembe kell venni építkezéskor. Csapdába esett vagy sámán nélkül maradt egerek gyakran a pályán maradnak amíg le nem jár a kör, és táncolnak, bolondoznak, holott ha meghalnának, véget érne a kör - ez is a trollkodás egy ártalmatlan fajtája. Néhányan direkt nem juttatják be a sajtot, és időt adnak a sámánnak a kör végén, hogy szórakozásból építkezhessen. A játék során rengetek furcsa szóval fogsz találkozni, szóval ha nem tudod mit jelent valami, valószínűleg megtalálod a szlengek listáján.

Pontelosztás

A játékosoknak lehetőségük van minden pályán pontot szerezni. Az összpontszám törlődik, ha elhagyod a játékot, elhagyod a szobát, vagy sámán leszel. A pontokat megtalálod lent, jobbra a csevegőablaktól. Az összpontszám dönti el, ki lesz a következő körben a sámán, ami mindig a legtöbb ponttal rendelkező játékos, aki sámánná válásakor elveszti a pontjait. 

Pontelosztás
Helyezés Pontok
Első 16
Második 14
Harmadik 12
Negyedik és az alatt 10
Halál esetén* 1
Ha nem viszed be a sajtot** 0
AFK halál esetén -1

*Akkor is ez érvényes, ha a /mort parancsot használod.

**Ez csak akkor érvényes, ha nem viszed be a sajtot de életben maradsz a kör végéig.

Mozgás

Megjegyzés: a táblázatban "c" a kisméretű doboz magasságának felel meg.
Cselekvés Max. magasság Max. táv
Ugrás ~1.5c 4c
Légugrás ~1.5c az ugrás előtti magasságtól számítva Nagyjából 4.5c (ha minimum 1c ugrási magasság volt alattad)

|} Légugrás során az egér lefut a platformról és a levegőben ugrik egyet. Ezzel nagyobb távolságot tehet meg, mert a játékos maga választhatja meg, mikor ugrik zuhanás közben.

Történet

Egy ősi mondás szerint, ami a 2016-os Valentinnapi event szövegében került megemlítésre, az egereknek régen négy kezük, négy lábuk és egy kétarcú fejük volt. Az egerek erejétől tartva egy Kegyetlen Isten kettévágta őket***, arra ítélve az egereket, hogy hátralévő életüket a másik felük keresésével töltsék. Elisah, az istennő elhatározta, hogy helyrehozza amit a Kegyetlen Isten tett, és segít az egereknek megtalálni a lelki társukat.

***utalás Platón Lakoma című művére, miszerint valaha az embernek négy karja, négy lába volt, s mivel mindegyikük egy testben élt partnerével, boldogok voltak. Ám mivel nem tisztelték az isteneket, Zeusz kettéválasztotta őket. A kettévágott emberek két fele azóta is bolyong a világban, és keresi a másik felét.</span>

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki