FANDOM

Corner Jump

A corner jump (vagy másnéven "sarokugrás") az a cselekvés, melynél a tárgy sarka találkozik az egér sarkával. A sarokugrás utalhat a sarokról való elindulásra/kilövésre, vagy magára a sarokra.

Annak ellenére, hogy egyszerű, ezt az egér technikát nem egyszerű megcsinálni, és Racing pálya technikának tekinthető. Racing és Bootcamp pályák alapvető technikája, akár a pálya végigviteléhez, a gyorsabb mozgáshoz, vagy az útvonal lerövidítéséhez.

Egy hosszú ugrással távolabb tudsz ugrani a tárgy tetejéről, így biztonságosabban tudsz nagyobbat ugrani. Hosszú ugráshoz állj a sarok szélére amíg az egered leáll. Aztán fuss, és ugorj. Minél közelebb vagy a széléhez a tárgynak, annál messzebbre tudsz ugrani.

Corner jumping

A 36-os és a 132-es pályákon láthatod hogy működik mindez, csupán a → lenyomva tartásával.

Magyarázat

Az oka annak, hogy ez a tett működik a játékban, az, ahogy a játék kezeli az egered hitboxának (/debug paranccsal érhető el) sarkát amikor ütközik a tárgy sarkával. A tárgy oldalaival ellentétben, a sarok nem vízszintes, és nem is függőleges, hanem átlós. Tehát amikor az egred és egy tárgy sarka összeütődik, az azt szimulálja ahogy az egered egy átlós területre landolt, amit átalakítja a függőleges és a vízszintes sebességünket.

Annak az oka, hogy az egred sarkának muszály a tárgy sarkával találkozni, az, hogy a játék az egredet egy körnek veszi így annak a talajnak az oldala rámpaként viselkedik.

A játék a rámpákat egy módként kezeli, hogy megváltoztassa a lendületedet az y-tengelyről (fel-le) az x-tengelyre (jobbra-balra). Ez akkor is észrevehető amikor egy lefele vezető lejtőről leugrasz, mert akkor is oldalra vivő lendületet kapsz.

Utasítások

  • Minél magasabban vagy, annál messzebre tudsz ugrani.
  • A tárgy sarkát az egred egyik alsó sarkával kell megütnöd (az ellenkező sarokkal, mint amerre menni akarsz)
    • Miközben a tárgy sarkát könnyű látni, az egeredét viszont nem. Akárhogy is, ha rajzolsz egy kört a karaktered köré (/debug), megláthatod, hogy hol van.

Források

Angol téma

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki